ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایت کوین

این تحلیل مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر قابل اتکا نمی باشد ، جهت مطالعه تحلیل های روز ، به بخش«تحلیل هفتگی» مراجعه نمایید .

تکنولوژی بلاکچین در چند سال آینده احتمالا بسیاری چیزها را در زندگی ما تغییر خواهد داد.  و به همین دلیل سردمداران این تکنولوژی در تلاشند سرمایه گذاران سرتاسر جهان را جذب آن کنند.در حالیکه بحث بر سر این است که کدام نوع ارز رمزگذاری شده برای آینده بهترین است اما در حال حاضر با در نظر گرفتن تقاضا می توان به این نکته پی برد که بیت کوین صریحا پیشرو این عرصه می باشد. برتری بیت کوین به این دلیل است که تفاوت سرمایه بازار میان ارز شماره یک و ارز شماره دو چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است. آیا این اختلاف بیشتر خواهد شد یا وقت آن است که بیت کوین نفسی تازه کند؟

بیت کوین/دلار(BTC/USD)

بیت کوین در روز ۱۲ نوامبر( ۲۱ آبان) به نرخ ۵۴۵۰٫۸۶ دلار سقوط کرد. اما در عرض هشت روز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت. این نشان می دهد که تقاضا در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

بیت کوین همچنان در تلاش است به بالاترین سطح نرخ خود برسد و با این وجود کاهش قیمت آن دشوار بنظر می رسد. در حال حاضر معامله این ارز در کانال صعودی صورت می گیرد. این ارز  فاصله اندکی با خط مقاومت این کانال دارد. من سودی به نرخ ۸۵۰۰ دلار را پیش بینی می کنم.
با این وجود اگر این ارز رمزگذاری شده این کانال صعودی را پشت سر بگذارد، می تواند به ۹٫۹۶۹ دلار و پس از آن به سطح ۱۱۰۶۸ دلار افزایش یابد. لازم است بیت کوین جهت رسیدن به این دو سطح از سطح فعلی به ترتیب ۲۱ درصد و ۳۵ درصد صعود کند.
اگر این صعود با شکست مواجه شود، این ارز دیجیتال احتمالا به نرخ ۸۰۰۰ دلار و پس از آن به سطح ۷۴۲۰ دلار کاهش می یابد. سقوط به زیر نرخ ۸۰۰۰ دلار منجر به واگرایی منفی(negative divergence)خواهد شد.
من با توجه به مقاومت بالای خط کانال و توسعه منفی این شاخص قدرت وابسته(RSI) هیچ معامله ای را در سطح فعلی تا زمانیکه به سطح مطلوبی برسد، توصیه نمی کنم.

اتریوم/دلار(ETH/USD)

من در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) خرید اتریوم را به محض اینکه از سطح ۳۱۵ دلار گذشت و تثبیت شد را توصیه کردم. این معامله در ۱۴ نوامبر صورت گرفت.

پیشنهاد می کنم ۵ درصد سود به نرخ ۳۶۷ دلار را حفظ کنید. نرخ تا ۱۹ نوامبر(۲۸ آبان) در این سطح باقی مانده و من ۵۰ درصد از سود حاصل از خرید و فروش خود را حفظ می کنم تا به نقطه سربسر برسم چراکه نرخ اتریوم می تواند تا ۳۷۸ دلار افزایش یابد.
این ارز در این سطح با مقاومت خط نزولیِ مثلث متقارن مواجه خواهد شد. با این وجود اگر به گونه ای مدیریت شود که از این سطح گذشته و به فراتر از آن برسد، نرخ آن دوباره به جنبش در خواهد آمد.
هدف نقطه شکست این مثلث متقارن نرخ ۶۴۵ دلار است.
من مایلم از این حرکت بهره ببرم اگر تحقق یابد. از این رو حد توقف ضرر(stop loss) را با حفظ ۵۰ درصد از خرید در نقطه سربسر حفظ خواهم کرد.

بیت کوین کش/دلار(BCH/USD)

کاهش و افزایش نرخ بیت کوین کش بسیاری از معامله گران را بخود جلب کرده است. با این حال من پس از یک دوره نوسان بالا اکنون در انتظار یک دوره نوسان پایین بسر میبرم.

هم کسانی که انتظار کاهش نرخ را دارند و هم افرادیکه در انتظار افزایش آن بسر می برند در رینگ مبارزه با این ارز رمزگذاری شده گرفتار آمده اند. چراکه تصمیم دارند به هر صورت آنرا در سطح بالا قرار داده یا به سطح پایین بکشانند.
در همین حال این ارز احتمالا در محدوده بین ۸۵۰ تا ۱۵۵۰ دلار باقی خواهد ماند.
این محدوده وسیعی است که می توان در آن به معامله پرداخت. من منتظر خواهم ماند تا نرخ به ۸۵۰ دلار کاهش یافته آنگاه اقدام به خرید خواهم کرد.
اگر این ارز از سطح  ۱۵۵۰ دلار گذر کند، احتمال دارد به سطح ۲۲۴۹ دلار نیز برسد.
بنابراین من معامله این ارز رمزگذاری شده را به نرخ ۸۵۰ دلار توصیه می کنم یا پیشنهاد می کنم زمانیکه این نرخ به بالای سطح ۱۵۴۹ دلار رسید، آنرا معامله کنید.

ریپل/دلار(XRP/USD)

من در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) خرید ریپل را بمحض اینکه به محدوده ۰٫۱۸ تا ۰٫۲۲ دلار رسید، توصیه کردم.

در روز ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) قیمت این ارز به بالای خط روند نزولی رسید، میانگین متحرک(moving averages) و مقاومت همتراز(horizontal resistance) به نرخ ۰٫۲۲ دلار بود.
نرخ دقیق آن معادل ۰٫۲۲۷۱۳ دلار بود که ما را برآن داشت نسبت به معامله آن اقدام کنیم.
پیشنهاد من برای حد توقف ضرر و کاهش ریسک نرخ ۰٫۱۷ دلار بود. بنابراین من این حدود توقف ضرر را تا سطح ۰٫۲۰ دلار افزایش نخواهم داد.
سطح مناسب سود برای من در حدود ۰٫۳ دلار است. با این حال این احتمال وجود دارد که ریپل از سطح ۰٫۳ دلار گذر کرده و به بالاترین سطح خود برسد. بنابراین فکر می کنم بهتر است ۵۰ درصد سود را به نرخ ۰٫۳ دلار حفظ کرده و باقی آن را در حد توقف ضرر جهت سربسر شدن معامله نگهداری کنید.

لایتکوین/دلار(LTC/USD)

من در تحلیل قبلی خرید این ارز را به نرخ ۶۰٫۴ دلار توصیه کردم چراکه لایتکوین از محدوده ۴۴ تا ۵۷ دلار گذر کرده بود.

نرخ هدف معادل ۷۱ دلار بود که در ۱۶ نوامبر(۲۵آبان) به آن دست یافت. من فروش ۵۰ درصد ارز خریداری شده را به نرخ هدف توصیه کردم چراکه انتظار دارم آن به سطح ۸۲ دلار افزایش یابد.
من دیدگاه صعودی خود را تغییر خواهم داد، اگر این ارز دوباره به این محدوده سقوط کند. در مورد حفظ این ارز در نقطه سربسر فکر کنید. من بمحض اینکه لایتکوین به بالای ۷۵ دلار برسد، حد توقف ضرر خود را تا نرخ ۶۴ دلار افزایش خواهم داد.

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

منبع: cointelegraph

تحلیل قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایت کوین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.