ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایتکوین، دش

این تحلیل مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر قابل اتکا نمی باشد ، جهت مطالعه تحلیل های روز ، به بخش«تحلیل هفتگی» مراجعه نمایید .

با روی کار آمدن قراردادهای مشتقات بیت کوین توسط شرکت CBOE انتظار داریم سرمایه گذاران بیشتری وارد عرصه این رقابت شوند. با وجودیکه برخی سرمایه گذاران بر این باورند که ارزهای رمزگذاری شدههمچنان همچون حباب هستند، اما ما شاهد فرصت های بزرگی که توسط دو طرف این معاملات بوجود می آیند، خواهیم بود. از این رو ممکن است نوسانات قیمت از شروع معاملات این مشتقات بیت کوین به مدت چند روز افزایش یابد. بنابراین لازم است معامله گران در طول این مدت کمتر به خرید و فروش بپردازند. در این ضمن بیایید نگاهی به نمودارهای پیش بینی بیندازیم.

بیت کوین/دلار(BTC/USD)

با وجودیکه پیش بینی کنندگان کاهش قیمت این فرصت را یافته اند که پایشان روی ترمز افزایش نرخ بیت کوین بگذارند، اما نتوانستند بر روی این ارز رمزگذاری شده سرمایه گذاری کنند.

بیت کوین پس از تلفیق نرخ در پنج روز گذشته، روند صعودی خود را از سر گرفته است. این آخرین فرصت پیش بینی کنندگان کاهش قیمت جهت متوقف کردن افزایش نرخ در خط مقاومت کانال صعودی می باشد. با این حال این نمودار نشان از احتمال شکست دارد.
گرچه واگرایی منفی شاخص قدرت وابسته (RSI) هنوز دست نخورده است، در صورت شکست این کانال این الگو بی اعتبار خواهد شد. چراکه شاخص قدرت وابسته(RSI) روند افزایشی بیشتری را در پی خواهد گرفت.
اهدافی که می توانیم با آن کار کنیم چیست؟
تعداد کمی از پیش بینی کنندگان کاهش قیمت در تلاشند شکست این کانال را در حدود نرخ ۸۷۵۰ دلار تضعیف کنند. ضمن اینکه هدف بعدی نرخ ۹۰۰۰ و ۹۶۹۶ دلار می باشد.
چنانچه این ارز دیجیتال از خط مقاومت کانال سقوط کند و به زیر سطح ۷۴۰۰ دلار کاهش یابد، نظر پیش بینی کنندگان افزایش نرخ بی اعتبار خواهد شد. تا آن زمان روند صعودی بیت کوین همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند.

اتریوم/دلار(ETH/USD)

ما تا آخرین لحظه شاهد یک مثلث متقارن در نمودار بودیم. اما این هفته یک الگوی مثلثی صعودی خواهیم داشت. این مسئله نشان می دهد که نمودارها ماهیتا پویا هستند و این ساختار در زمان واقعی خود به پیشرفت خواهد رسید.

خوانندگان ما وقتی اقدام به خرید به نرخ ۳۱۵ دلار کنند، سود هنگفتی را بدست آوردند. با توجه به عقیده من در مورد کسب سود در موقعیت های بحرانی ما ۵۰ درصد سود خرید اولیه خود را حفظ کرده ایم. آیا لازم است جهت حفظ این موقعیت سود خود را در این سطح نگاه داریم یا منتظر افزایش قیمت اتریوم بمانیم؟
هدف این الگو از شکست این کانال صعودی نرخ صعودی معادل ۶۵۲ دلار است.
با این حال بعید بنظر می رسد سیر مستقیمی رو به این سطوح داشته باشیم و قطعا در چند روز آینده شاهد افزایش قیمت بیش از ۴۲۰-۴۷۰ دلار خواهیم بود.
بنابراین توصیه من این است که ۵۰ درصد سود خود را در این سطح حفظ کنید و مابقی را در جهت توقف ضرر نگهداری کنید. من حدود توقف ضرر خود را طی چند روز آینده بالا خواهم برد.

بیت کوین کش/دلار(BCH/USD)

بیت کوین کش پس از اصلاح قیمت روند صعودی خود را از سر گرفته و معامله گران ما همچنانکه در تحلیل پیشین به آن اشاره شد، باید به نرخ ۱۳۶۰ دلار اقدام به خرید کنند.

در حال حاضر نرخ این ارز رمزگذاری شده کاهش داشته و به سطح ۵% اصلاح شده فیبوناچی رسیده و از ۲۸۰۰ دلار به ۸۵۴٫۳۱۳۵ دلار سقوط یافته است. چنانچه بیت کوین کش بتواند سطح پشتیبان قطعی ۱۵۰۷ دلار را حفظ کند، نشان از قدرت آن است.
افزایش متعاقب نرخ احتمالا سطح ۱۸۲۷ دلار را در هم شکسته و به سطح ۲۰۵۶ دلار خواهد رسید که معادل ۶۱٫۸ درصد سطح اصلاح فیبوناچی است.
به عبارت دیگر چنانچه سطح پشتیبان ۱۵۰۷ دلار با شکست مواجه شود، نرخ این ارز دیجیتال احتمالا مجددا به این سطح کاهش خواهد یافت. از آنجاییکه من در این موقعیت ریسک بزرگی نمی بینم، توصیه می کنم حدود توقف ضرر خود را جهت سربسر شدن سود افزایش دهید.

ریپل/دلار(XRP/USD)

وضعیت ریپل چندان امیدوار کننده نیست. این ارز رمزگذاری شده حتی پس از شکست سطوح مقاومت تغییر چندانی نکرده است. من این ارز دیجیتال را در روز ۱۶ نوامبر( ۲۵ آبان) به نرخ ۰٫۲۲۷۱۳ دلار خریداری کردم. آیا ما باید فعلا در این موقعیت خود باقی بمانیم یا فراتر از آن رویم؟

میانگین های متحرک با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه(MA) مافوق میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه(EMA)، خطوط متقاطع افزایشی(SMA) را تکمیل کرده اند و این نشان از افزایش نرخ می باشد.
بعلاوه این ارز همچنان از سوددهی برخوردار است و این سیر صعودی احتمالا فراتر از سطح ۰٫۲۴۵ دلار خواهد رسید.
با این وجود من مثل همیشه مایلم ریسک خود را محدود کنم. توصیه می کنم که شاخص SL را از سطح ۰٫۱۷ به سطح ۰٫۲ دلار برید. چنانچه نرخ این ارز دیجیتال کاهش یابد و دوباره به زیر خط نزولی سقوط کند، به هیچ معامله ای دست نخواهم زد.

سطح ۰٫۳ دلار هدف من می باشد و معامله گران می توانند ۵۰ درصد سود خود را در این سطح حفظ کنند و مابقی لازم است جهت حدود توقف ضرر نگاه داشته شود.

لایتکوین/دلار(LTC/USD)

لایتکوین توسط دش به رتبه ششم رانده شد. آیا این ارز رمزگذاری شده از سطح فعلی صعود می یابد و به موقعیت پیشین خود بازمیگردد؟

من در سطح ۶۰٫۴ دلار اقدام به خرید لایتکوین کردم. نرخ این ارز دیجیتال پس از شکست مقاومت سطح ۷۲ دلار دوباره به حرکت درآمده است.
با این حال ممکن است بمدت یک یا دو روز شاهد تثبیت نرخ آن در سطح فعلی باشیم. چرا که این مقاومت نهایی این ارز دیجیتال پیش از اینکه با نوسانات افزایشی خود وارد چالش شود، می باشد.
بنابراین توصیه می کنم حدود توقف ضرر خود را در سطح ۷۰ دلار حفظ کنید. چنانچه نرخ لایتکوین طی دو روز از ۸۴ دلار فراتر رفت، بخشی از سود خود را حفظ کرده و حدود توقف ضررتان را در این سطح نگاه دارید.

دش/دلار(DASH/USD)

دش بابت عملکرد فوق العاده اش در تحلیل ما به جایگاه مطلوبی دست یافته است. این ارز دیجیتال سرمایه بازار را به حدود ۴٫۸ میلیارد دلار رسانده و از همین رو جایگاه پنجم بعنوان یکی از بزرگترین کوین ها را بخود اختصاص داده است.

هر نوع ارز رمزگذاری شده ای که باعث بالا رفتن ارزش سرمایه بازار شود و بتواند آن را حفظ کند، ارزی قدرتمند محسوب می شود.
دش در روز ۱۲  نوامبر( ۲۱ آبان) به بالاترین نرخ خود رسید. بنابراین می توان گفت توانسته است سطوح شکست ۴۱۵ دلار را با موفقیت طی کند. این ارز دیجیتال پس از این افزایش نرخ دوباره به سطح جدیدی صعود یافت و پس از اصلاح نرخ دو روزه مجددا روند افزایشی خود را از سر گرفته است.
هدف آنی این ارز دیجیتال نرخ ۶۵۰ دلار می باشد و احتمال صعود به سطح ۷۲۹٫۸ دلار نیز وجود دارد. چنانچه این ارز دیجیتال به سطح ۵۴۷ دلار سقوط کند، نظر پیش بینی کنندگان افزایش نرخ فاقد اعتبار خواهد بود.
از آنجاییکه ریسک نسبت به ضریب بازگشت سرمایه چندان جالب توجه نیست، من معامله جدیدی را در سطح فعلی توصیه نمی کنم. با این حال معامله گرانی که دست به معامله این ارز دیجیتال زده اند، می توانند معاملات خود را با استفاده از سطوح پشتیبان و هدف که در بالا به آن اشاره شد، مدیریت کنند.

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

منبع: cointelegraph

تحلیل تکنیکال قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کَش، ریپل، لایتکوین، دش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.