ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

تحلیل ، بررسی و اخبار بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، لایتکوین

این تحلیل مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر قابل اتکا نمی باشد ، جهت مطالعه تحلیل های روز ، به بخش«تحلیل هفتگی» مراجعه نمایید .

تحقیقات حاکی از آن است که در حال حاضر مبالغ هنگفتی از پولهای سازمانی از بیت کوین در حال خارج شدن هست. آیا این مسئله ای نگران کننده است یا مانع مبادله ارزهای رمزگذاری شده خواهد شد؟
اگر به گذشته باز گردیم و بررسی کنیم، به این نکته پی میبریم که تنها تعداد اندکی سرمایه گذاران به پتانسیل آمازون پی بردند و در آن سرمایه گذاری نموده اند. اما اکثریت آنها این امر را حباب میدانستند.
این تناقضاتِ عمده بسادگی قابل درک و پذیرش نیست. قضاوت در خصوص این مفاهیم جدید موجب نقض معیار سنجش این افراد و معیارهای سنتی و پیشین آنها می گردد. از این رو اکثر سرمایه گذاران و مدیران مالی سنتی فرصت های فوق العاده ای را از دست می دهند.
در حال حاضر اکثر نامهای بزرگ در صنعت سرمایه گذاری به تکذیب پیشرفت و محبوبیت ارزهای رمزگذاری شده می پردازند. آنها در انتظار یک رویداد ناخوشایند هستند تا بگویند: “دیدید، به شما گفته بودم“.
بهانه آنها این است که: ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند
بسیار خب، ما اطمینان داریم می توانیم با یک برنامه ریزی صحیح ریسک مان را کنترل کنیم، همانطور که تاکنون بدین منوال عمل کرده ایم.

اجازه دهید ببینیم طی این هفته می توانیم فرصتی جهت کسب درامد بدست بیاوریم.

بیت کوین/دلار(BTC/USD)

صعود نرخ بیت کوین پس از چند روز متوقف شده است. آیا این فرصتی جهت خرید محسوب می گردد یا نرخ آن می تواند رو به کاهش بیشتر رود؟

ما از موقعیت معاملاتی خرید بیت کوین به نرخ حدود ۶۰۰۰ دلار اجتناب نمودیم. گرچه این ارز طی یک روز از کانال صعودی خارج شده، اما نمی تواند فراتر از این برود.
در حال حاضر این ارز با نرخ پشتیبان فراتر از سطح ۵۵۰۰ دلار می باشد و چنانچه این سقوط نرخ ادامه یابد بیت کوین می تواند در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه(EMA) تصحیح گردد که هم اکنون معادل ۵۳۵۹ دلار می باشد. این پشتیبان روند خطی نیز نزدیک به این سطح قرار دارد. بنابراین انتظار داریم این ارز دیجیتالاز محدوده پشتیبان ۵۳۵۰ دلار به ۵۵۰۰ دلار جهش یابد.
اما در عوض خط مقاومت کانال صعودی بعنوان یک مانع اصلی عمل خواهد نمود. عبور از این مانع مسیر را جهت افزایش بیش از پیش نرخ روشن می سازد.
با این وجود شاخص قدرت وابسته(RSI) یک واگرایی منفی را شکل می دهد. دو واگرایی منفی پیشین در پی کاهش شدید قیمت ایجاد گشت. علاوه بر این ما در این شرایط شاهد یک وضعیت خرید قابل اطمینان با ریسک مطلوب به نسبت بازده نمی باشیم.
از این رو ما هیچ نوع معامله ای را با بیت کوین توصیه نمی کنیم.

اتریوم/دلار(ETH/USD)

انتظار بر این بود که اتریوم محدوده پشتیبان خود را در سطح ۲۵۷ تا ۲۸۶ دلار حفظ نماید. اما به نظر می رسد این ارز برنامه های دیگری در پیش دارد.

ما با دقت بیشتر متوجه شدیم اتریوم یک الگوی مثلث متساوی الاضلاع بزرگ را شکل داده است. می توانیم این پشتیبان روند خط را به دو صورت ترسیم نماییم(هر دو صورت طی نمودار رسم شده است).
اولین سطح پشتیبان معادل ۲۵۷ دلار می باشد. ما شاهد پشتیبان خط روند و همچنین پشتیبان افقی آن بوده ایم و هنوز بر این باوریم که این ارز در تلاش خواهد بود که این سطح را حفظ نماید. با این حال چنانچه این سطح شکسته شود، پشتیبان بعدی در محدوده ۲۵۲ تا ۲۴۰ دلار خواهد بود.

ما بر این باوریم که اقدام به خرید باید در این سطوح بحرانی پدیدار گردد و پیش از توصیه به هر معامله ای منتظر بروز نشانه هایی از شکل گیری رو به پایین خواهیم ماند.

بیت کوین کش/دلار(BCH/USD)

نرخ بیت کوین کش در روز گذشته اندکی افزایش داشت، اما نتوانست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه(EMA) فراتر رود. این ارز  پس از این تلاش ناموفق امروز مجددا دچار کاهش نرخ گردید.

در حالیکه صعود نرخ بیت کوین بر سقوط نرخ بیت کوین کش تاثیر نداشته، به نظر میرسد این کاهش نرخ قطعا تاثیرات خود را دارا خواهد بود. این ارز  به پایین ترین نرخ خود کاهش یافته است.
گرچه این ارز دیجیتال از ۱۱ آگوست(۲۰ مرداد) به کمتر از این نرخ اندک نرسیده است اما همچنان از الگوی ضعیفی برخوردار می باشد. احتمالا بیت کوین کش به نرخ زیر ۲۸۲ دلار نیز خواهد رسید.
چنانچه این سطوح پایین تر بمدت یک یا دو روز حفظ گردد، نرخ به سطح ۲۰۰ دلار نیز کاهش خواهد داشت. در هر صورت ما تا زمانی که این ارز  به ۴۰۰ دلار افزایش یابد اقدام به خرید نخواهیم کرد. از این رو ما هیچ معامله ای را در سطح فعلی توصیه نمی کنیم.

ریپل/دلار(XRP/USD)

هنگامیکه نرخ ریپل به سطح ۰٫۲ دلار رسید، سقوط نرخ آن اندکی افزایش یافت. به نظر می رسد نرخ این ارز  با شتاب به سطح  ۰٫۱۵ دلار در حال کاهش می باشد.

در حال حاضر نرخ این ارز به ۰٫۱۶۶ دلار کاهش خواهد یافت و انتظار داریم خریدهایی با این نرخ صورت گیرد. با این حال این سیر نزولی ادامه خواهد داشت و ریپل احتمالا به سطح ۰٫۱۵ دلار سقوط خواهد نمود. در حالیکه ما طی تحلیل پیشین خود توصیه به خرید در سطح ۰٫۱۴۵ دلار نمودیم، اکنون بر این باوریم بهتر است بمدت یک یا دو روز منتظر باشیم و سپس موضع معاملاتی خود را برگزینیم. بنابراین فعلا در مورد خرید ریپل دست به اقدامی نخواهیم نزد.
ما ترجیح می دهیم منتظر بمانیم و پیش از اقدام به خرید آن عملکرد قیمت را در سطوح پشتیبان شاهد باشیم. تا زمانیکه کاهش قیمت متوقف نگردد و نشانه های سیر صعودی آن پدیدار نشود، نباید اقدام به خرید نماییم .

لایتکون/دلار(LTC/USD)

لایتکوین سطوح خریدی را که در طی تحلیل پیشین در ۲۱ آگوست(۳۰ مرداد) توصیه نمودیم، رها نکرده و در نتیجه تاکنون بر مبنای این ارز موقعیت معاملاتی خود انتخاب نکرده ایم.

این ارز  نتوانست به سطح پشتیبان ۵۷٫۷ دلار برسد. لذا نرخ آن به محدوده ۴۴ تا ۵۷٫۷ دلار بازگشت.
نرخ پشتیبان این ارز ۵۰ دلار می باشد که به پایین ترین حد خود معادل ۴۴ دلار نیز کاهش خواهد یافت. گرچه این ارز  پیش از این نیز به ۴۴ دلار رسیده اما ما اکنون توصیه به خرید آن نمی نماییم. لازم است بمدت یک یا دو روز منتظر بمانیم و سپس زمانیکه نرخ آن در کمترین حد خود تثبیت شد اقدام به خرید نماییم.
اولین نشانه های صعود زمانی پدیدار می گردد که این ارز فراتر از خط روند نزولی رود و نرخ آن به بیش از ۵۸ دلار برسد. تا آن هنگام احتمالا بفروش گذارده خواهند شد و کاهش خواهد داشت.

 

 

تحلیل ارائه داده شده شده نظر شخصی نویسنده می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد یا توصیه ای برای انجام یا عدم انجام معاملات ندارد، معاملات ارز های دیجیتال همواره با ریسک همراه بوده و خواننده باید با جمع آوری اطلاعات و مدیریت ریسک نسبت به انجام معاملات ارز اقدام کند.

 

 

منبع: cointelegraph

تحلیل تکنیکال قیمت: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، لایتکوین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.